El Salvador Espriu busca animals al riu

Dijous  31 de març la classe de 4t B de l’Escola Salvador Espriu de Sant Feliu de Llobregat ha vingut al Camp d’Aprenentatge com a part del projecte “Els  ecosistemes”  per investigar la riera de Vallvidrera i conèixer nous animals.

Ens han fet arribar els seus dibuixos sobre l’ecosistema de la riera que havien realitzat prèviament a l’escola. Ens han encantat i han sigut molt creatius. Si voleu conèixer el seu treball previ, en aquest enllaç els podreu veure.

Per començar han conegut algunes característiques de la riera i han aportat idees de com podrien investigar l’ecosistema aquàtic. S’han dividit en grups de treball i llavors han revisat el material necessari per l’estudi. Després d’esmorzar s’han dirigit a la zona de la font de Can Preciós.  Allà  han començat prenent mesures com la temperatura de l’aire i de l’aigua, l’amplada, la fondària i també han valorat la qualitat de l’aigua.

Després han reconegut diverses plantes que formen el bosc de ribera que acompanya la riera en aquest tram i que ara estan començant a brotar. Continuant amb la investigació han fet de caçadors i amb els salabrets  han capturat una bona diversitat d’animalets aquàtics com espiadimonis, barretets, limnees, gambetes d’aigua dolça,  larves de tàvec, efímeres,  un grill d’aigua i molts sabaters. Fins i tot han capturat  una petita  salamandra!.

Utilitzant lupes binoculars i fitxes de suport han examinat detingudament tots els animals per tal d’identificar-los i conèixer les seves característiques, que mengen, com es mouen, on viuen, etc.  Amb tota la informació de la investigació han pogut avaluar la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera. Per acabar s’han tornat tots els animals de nou a la riera.

Han sigut uns investigadors molt motivats i com ells mateixos ens han dit han tingut bones experiències relacionades amb la ciència i han conegut molts animals nous. A més han col·laborat en la  conservació de la riera recollint la brossa que han trobat a la zona!

Moltes gràcies i fins la propera.

1. Vanessa

Gràcies Can Santoi! Ha estat una experiència molt interessant. Hem descobert éssers vius que no coneixíem, i ens hem fet molt més conscients respecte a la cura del medi que ens envolta.

2. Família de Dani (4tB)

Fantàsitc les explicacions sobre la sortida i les activitats fetes i el que han aprés. Moltes gràcies per la informació i comunicació, ja que ens ajuda a acompanyar als nostres infants a casa amb el seu aprenentatge esoclar.
    Visca la Natura!