Comencem a investigar el Riu Llobregat

Els passats  13 i 14 de març els alumnes de 4t de primària de l’Escola La Sínia, de Molins de Rei,  van demostrar ser uns intrèpids “científics-ciclistes” fent la descoberta i l’anàlisi del Riu Llobregat, a la zona del pont de Can Baruta, a Molins de Rei.

Els alumnes, que  van arribar en  bicicleta, van ser uns investigadors amb moltes ganes d’aprendre i conèixer la llera del riu. Es van dividir en 6 grups per fer una descoberta en tres parts:

• identificar la vegetació de ribera i analitzar els factors antròpics presents.

• investigar la qualitat de l’aigua a partir de de la transparència, olor i color. També van obtenir altres dades com amplada, velocitat, cabal i temperatura.

• capturar i identificar invertebrats aquàtics, i a partir de l’índex biològic,  conèixer l’estat de conservació de l’aigua. També van observar ocells aquàtics amb un allarga vista.

Durant tot el treball de camp, van demostrar ser un grup molt participatiu i amb moltes ganes d’investigar i conèixer el riu Llobregat. En la següent investigació coneixeran el naixement del riu Llobregat.