Estada dels alumnes del Cicle Mitjà de l’escola Cérvola Blanca

Els alumnes de 3r i 4t de Sant Martí de Tous han fet una estada molt profitosa al Camp d’Aprenentatge els dies 11,12 i 13 de febrer.f222
Van començar descobrint les escletxes del Papiol, analitzant les propietats dels materials: duresa, textura i com reaccionen amb l’aigua i l’àcid clorhídric. Van prendre mesures d’amplada, profunditat i orientació de les escletxes i van deduir la història geològica de la formació d’aquestes grans esquerdes.

Per les tardes van fer de meteoròlegs, aprenent a interpretar els instruments meteorològics i fent d’homes i dones de temps tot treballant en equip per fer la gravació d’un programa de predicció del temps a Catalunya. Aquest treball segurament els animarà a enllestir una estació meteorològica a l’escola.

El dijous af111l matí van continuar descobrint Collserola, però aquesta vegada des de la riera, analitzant els paràmetres de temperatura i velocitat de l’aigua, aprenent a identificar el nom d’algunes plantes que formen la vegetació de ribera i recollint mostres de marcroinvertebrats que un cop al laboratori van identificar i van valorar a través d’ells la qualitat de l’aigua de la riera de Vallvidrera.f333

El divendres van treballar l’aprofitament de les radiacións de llum i calor del Sol mitjançant la seva aplicació en les plaques fotovoltaiques, col·lectors solars i la cuina solar. Després de dinar van poder degustar d’unes postres a base de pomes  fetes amb aquesta energia renovable.

Ha estat una magnífica estada!

Fins aviat!