Els alumnes de l’Institut Andreu Nin investiguen la riera

Els dies 10 i 17 de febrer els alumnes de 1r d’aquest Institut del Vendrell han tingut l’oportunitat de fer una recerca sobre els trets més rellevants de l’ecosistema de la I_A_Ninriera; també han pogut determinar la qualitat de les seves aigües mitjançant la presència de determinats macroinvertebrats que ens serveixen d’indicadors biològics de contaminació.

Algunes de les espècies trobades en els dos dies van ser:
Sangoneres – Cucs – Barretets – Gambes d’aigua dolça – EfímeresEspiadimonis – Libèl·lules – Larves de mosques negres – Salamandres…

De tornada a l’Institut encara els queda feina per fer: calcular el cabal de la riera, completar un dibuix sobre els hàbitats dels animals i elaborar conclusions generals sobre l’estat de salut de la riera.

La bona actitud dels alumnes i la implicació activa del professorat han resultat essencials per al bon èxit de la sortida.