Estudi ecològic de la riera de Vallvidrera

f8Avui els alumnes d’un grup de  2n d’ESO de l’Escola Isabel de Villena d’Esplugues de Llobregat han fet l’estudi del biòtop i la biocenosi dels trams de l’Avellaner i l’Espinagar a la riera. Malgrat el fred han desenvolupat les tasques de mesura de temperatures, qualitats físico-químiques de l’aigua i del cabal amb agilitat. També han identificat vegetació autòctona i al·lòctona i han recollit mostres de macroinvertebrats.
En el laboratori de Can Santoi han generat un clima científic i de tranquil·litat tots ben concentrat observant els invertebrats amb lupes binoculars i  identificant-los amb l’ajuda d’unes fitxes. Un cop finalitzada l’activitat i amb la caloreta de l’aula han pogut veure una efímera convertida  en adult volador.

Esperem l’altre grup el mes vinent.   Fins aviat!