El Delta del Llobregat

Els dies 23, 24 i 25 de maig, els alumnes de 4t de l’Escola la Sínia de Molins de Rei van anar a fer un estudi al Delta de Llobregat com a activitat final del projecte rius.
Així han treballat a fons aquest  riu i han pogut investigar-lo en els seus diferents trams: al seu naixement, al curs baix (prop de la seva escola) i en aquesta sortida a la seva desembocadura.

26Van començar fent una valoració de tots els impactes al voltant d’aquesta zona protegida: el port, l’aeroport, carreteres, el desviament del riu, indústries, etc…
Durant el recorregut van identificar plantes característiques del Delta com el tamariu i la salicòrnia. També van reconèixer: l’Àlber, la ginesta, el margalló, el pollancre l’eucaliptus, la canya de Sant Joan, el canyís i el pi pìnyer.
En  una parada prop del riu  vam recollir mostres d’aigua i pedres i van poder veure cucs de sang i un cuc amb moltes potes que encara no hem identificat.

Van caminar fins arribar a la platja on hi ha un mirador que permet veure molt bé 28l’entrada del riu al mar i els petits aiguamolls que hi ha.
Després ens vam dividir en dos grups i així mentre uns observaven ocells amb prismàtics en un tancat fet exprés, l’altre grup estudiava les qualitats de l’aigua: temperatura, transparència, olor, presència d’escuma i la seva densitat.

Va ser una sortida molt intensa on han pogut valorar la pèrdua de la qualitat de l’aigua a mida que el riu s’apropa al mar ja que presenta escuma i terbolesa. També van poder comprovar que la densitat de l’aigua en aquest tram del riu és més elevada per la presència de sals.

Fins l’any vinent!6