Descobrint tots els secrets de la meteorologia

Dimecres 10 de febrer hem fet l’activitat de meteorologia Quin temps fa? amb els grups 4A i 4C de primària de l’Escola Mercè Rodoreda de Martorell al seu mateix centre.

Han experimentat la feina dels meteoròlegs professionals coneixent quins instruments fan servir i elaborant una predicció del temps pel dia següent. També han fet un taller sorpresa de sensacions. Us expliquem com ha anat:

Han fet una gimcana meteorològica que consta de sis proves per aprendre a manipular diferents aparells meteorològics (com termòmetres, pluviòmetre, anemòmetre i penell) i conèixer quines són les seves unitats de mesura. Un cop completada la gimcana ells mateixos s’han transformat en termòmetres humans i a partir de les seves sensacions han comprovat que mesurar la temperatura no és tant fàcil com sembla.

També han fet d’homes i dones del temps i han preparat la predicció del temps de l’endemà a partir dels mapes que proporciona del Servei Meteorològic de Catalunya. Han redactat un petit informe meteorològic i després s’han repartit les feines de presentadors, director, càmera, llums i apuntador per realitzar una gravació simulant un programa de televisió. Han sigut uns grans professionals!

Han fet una feina magnífica i han demostrat bona traça per fer de meteoròlegs/gues!