Un misteri al Park Güell

CODI: MOD09

3r i 4t d’ESO
Aquest projecte consisteix en contestar preguntes/ joc de pistes relacionades amb el Park Güell i que l’alumnat vagi aconseguint resoldre un misteri dins del parc. Aquesta activitat és una proposta lúdica amb la qual aprenen coneixements sobre un espai de Patrimoni com el Park Güell a través de la gamificació i una proposta metodològica STEAM.

• Ciències Socials: Geografia i Història
    • Matemàtiques

Àmbit lingüístic

• Competència 7. Obtenir informació́, interpretar i valorar textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació́ i acadèmics, incloent-hi els elements prosòdics i no verbals.
    • CC 6. Processos de comprensió oral: reconeixement, selecció, interpretació, anticipació, inferència, retenció.

Àmbit matemàtic

• Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
  • Competència 6. Emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics.
    • CC 8. Sentit espacial i representació de figures tridimensionals.
    • CC 11. Magnituds i mesura.
    • CC 12. Relacions mètriques i càlcul de mesures en figures.

Àmbit social

• Competència 2. Aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat.
  • Competència 9. Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les generacions futures se l’apropiïn.
  • Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític.
    • CC 1. Textos de les ciències socials: descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació, i vocabulari propi.
    • CC 4.Coneixements històrics temporals.
    • CC 12. Les manifestacions artístiques en el seu context històric. Valoració estètica. Estils i llenguatges expressius.

Àmbit digital

• Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
    • CC 1. Funcionalitats bàsiques dels dispositius.
    • CC 7. Realitat virtual i augmentada.
    • CC 10. Llenguatge audiovisual: imatge fixa, so i vídeo.
    • CC 22. Entorns de treball i aprenentatge col·laboratiu.

OBJECTIUS

• Fomentar l’esperit emprenedor i la confiança en un/a mateix/a, la participació, el sentit crític i la iniciativa.
  • Conèixer, valorar i respectar el patrimoni artístic i cultural.
  • Identificar com a pròpies les característiques històriques i culturals de la societat catalana.
  • Desenvolupar habilitats bàsiques en l’ús de fonts d’informació diverses, especialment en el camp de les tecnologies, per saber seleccionar, organitzar i interpretar la informació amb sentit crític.

LLOC

• Park Güell de Barcelona

• Aproximadament 2:30 hores

• Desplaçaments del centre fins el punt de trobada.

• 25 alumnes/ 1 grup classe

• Punt de trobada: s’ha de pactar entre el centre i el Camp d’Aprenentatge de Barcelona

• Quadern d’evidències de treball previ a l’aula amb continguts necessàris per a la realització de l’activitat.
  • Fitxa perquè les investigadores i investigadors recopilin les pistes, hipòtesis i conclusions sobre el robatori.
  • Mapa del Park Güell amb els diferents reptes que hi ha a cadascuna de les tres zones i les intel·ligències múltiples que es requereixen.
  • Document per dinamitzar la creació dels equips tenint en compte les intel·ligències múltiples.

Escenari al MHM (Mobile History Map):