CODI: MOD09
3r i 4t d’ESO |
Aquest projecte consisteix en contestar preguntes/ joc de pistes relacionades amb el Park Güell i que l’alumnat vagi aconseguint resoldre un misteri dins del parc. Aquesta activitat és una proposta lúdica amb la qual aprenen coneixements sobre un espai de Patrimoni com el Park Güell a través de la gamificació i una proposta metodològica STEAM. |
ÀREES DE CONEIXEMENT
|
-
- Ciències Socials: Geografia i Història
- Matemàtiques
|
COMPETÈNCIES
|
Àmbit lingüístic
- Competència 7. Obtenir informació́, interpretar i valorar textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació́ i acadèmics, incloent-hi els elements prosòdics i no verbals.
- CC 6. Processos de comprensió oral: reconeixement, selecció, interpretació, anticipació, inferència, retenció.
Àmbit matemàtic
- Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes.
- Competència 6. Emprar el raonament matemàtic en entorns no matemàtics.
-
- CC 8. Sentit espacial i representació de figures tridimensionals.
- CC 11. Magnituds i mesura.
- CC 12. Relacions mètriques i càlcul de mesures en figures.
Àmbit social
- Competència 2. Aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat.
- Competència 9. Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les generacions futures se l’apropiïn.
- Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític.
-
- CC 1. Textos de les ciències socials: descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació, i vocabulari propi.
- CC 4.Coneixements històrics temporals.
- CC 12. Les manifestacions artístiques en el seu context històric. Valoració estètica. Estils i llenguatges expressius.
Àmbit digital
- Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
-
- CC 1. Funcionalitats bàsiques dels dispositius.
- CC 7. Realitat virtual i augmentada.
- CC 10. Llenguatge audiovisual: imatge fixa, so i vídeo.
- CC 22. Entorns de treball i aprenentatge col·laboratiu.
|
OBJECTIUS
|
- Fomentar l’esperit emprenedor i la confiança en un/a mateix/a, la participació, el sentit crític i la iniciativa.
- Conèixer, valorar i respectar el patrimoni artístic i cultural.
- Identificar com a pròpies les característiques històriques i culturals de la societat catalana.
- Desenvolupar habilitats bàsiques en l’ús de fonts d’informació diverses, especialment en el camp de les tecnologies, per saber seleccionar, organitzar i interpretar la informació amb sentit crític.
|
LLOC
|
|
DURADA
|
-
- Aproximadament 2:30 hores
|
DESPESA
|
-
- Desplaçaments del centre fins el punt de trobada.
- Preu públic d’activitats ensenyament-aprenentatge (Dep. d’Educació).
|
NOMBRE MÀXIM D’ALUMNES
|
-
- 25 alumnes/ 1 grup classe
|
OBSERVACIONS
|
- Punt de trobada: s’ha de pactar entre el centre i el Camp d’Aprenentatge de Barcelona
|
< Torna a totes les activitats