“La geologia ens envolta?” – CS 2020-21

El curs 2020 – 2021, el Camp d’Aprenentatge del Bages conjuntament amb el Consorci del Bages per a la gestió de residus i el Parc de la Sèquia, animem a les escoles de la comarca a participar en una nova edició dels Projectes Compartits: “La geologia ens envolta? “, adreçat a l’alumnat de cicle superior. Aquests projectes es treballen en col·laboració del Geoparc de la Catalunya Central.

Imatges del curs 2018-19

L’objectiu d’aquests projectes és que l’alumnat, a través d’itineraris per indrets del Geoparc de la Catalunya Central i d’activitats que permetran donar una resposta científica a les preguntes plantejades, siguin capaços de comunicar oralment, per escrit i en diferents formats digitals, que:

• La geologia ens envolta, que pot generar riscos i que els recursos que ens proveeix són de gran utilitat per a la fabricació d’objectes d’ús quotidià i també per a la construcció.
  • Els materials geològics són un recurs no renovable i per tant cal gestionar-los d’una manera sostenible, pel bé comú i de les generacions futures.
  • Els alumnes que hi poden participar són els de Cicle Superior.
  • Els projectes es realitzaran durant el segon trimestre.
  • El cost del projecte és 3,00 € per alumna/e, més l’autocar de l’itinerari geològic.
  • Caldrà fer la inscripció a l’aplicació CAMPS (a l’apartat de sortides).

El projecte consistirà en:

• Una trobada de coordinació al setembre.
  • Una formació a càrrec d’un expert durant el primer trimestre (opcional).
  • Un treball previ realitzat a l’escola.
  • 3 dies d’activitat amb el CdA del Bages al llarg d’unes tres setmanes . Aquestes activitats consistiran amb un “Itinerari de geologia urbana” pels voltants de l’escola (matí) , un ”Itinerari geològic“ (matí), més un “Taller de guix” (tarda, al centre) i el “Taller dels materials geològics i les seves aplicacions” (matí, al centre).
  • Un treball posterior a l’escola.
  • Una trobada de cloenda i valoració al finalitzar el projecte.

Programació de la seqüència didàctica

Per qualsevol aclariment, us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic cda-bages@xtec.cat.