L’EDAT MITJANA A L’ALT BERGUEDÀ

Avui hem estrenat l’activitat “L’edat mitjana a l’Alt Berguedà” amb els alumnes de P5 de l’escola Sant Joan de Berga.

Ens hem trobat al castell de Guardiola de Berguedà. Allà hem pogut veure les restes del castell i la restauració que estan fent d’aquestes restes. A partir d’aquí, per grups i amb l’ajuda d’un mapa, han hagut d’anar resolent diferents enigmes en diferents zones del castell per conèixer  que s’hi feia a cada lloc en aquella  època.

Des del castell el bus ens ha portat a Guardiola i hem pujat caminant fins al monestir de Sant Llorenç prop Bagà. Primer de tot hem esmorzat. Després el Joan de Civitas Cultura ens ha fet una visita guiada i ens ha explicat moltes coses sobre els monjos i la vida al monestir. Un cop acabada la visita hem baixat caminat fins a Guardiola on ens esperava el bus per portar-nos a Bagà.

A Bagà hem dinat i després hem fet un petit itinerari pel nucli antic. A partir d’un mapa, un quadern i unes preguntes per resoldre hem pogut imaginar-nos una mica com era Bagà durant l’època medieval i com vivien.

Aquí en podeu veure algunes imatges: