ITINERARI GEOLÒGIC DE COLL DE PAL AMB ELS ALUMNES DE L’INS QUERCUS

Aquest passat divendres vam realitzar un itinerari geològic a Coll de Pal amb els alumnes de 4t d’ESO de l’INS Quercus de Sant Joan de Vilatorrada.

Aquest itinerari,  a peu entre el xalet  de Coll de Pal  i el mirador dels Orris o en sentit invers segons cada grup, durant el qual vam anar observant i identificant roques i fenòmens geològics característics d’una zona càrstica. També, al trobar-nos al Prepirineu, vam explicar-ne la formació a través dels vestigis de roques ígnies i sedimentàries que podíem observar.

Els alumnes, organitzats en grups de treball, van anar fent diverses parades, que es trobaven senyalitzades, per realitzar diferents observacions i proves per identificar els diversos tipus de roques i fenòmens geològics presents durant l’itinerari. Finalment, en acabar el recorregut, vam fer una petita una posada en comú (a prop del mirador dels Orris o a la zona del Xalet segons el punt d’arribada de cada grup).