ESTUDIEM ELS FONGS. ESCOLA L’ALBIOL

El grup d’educació infantil de l’Escola l’Albiol aquest any estan estudiant el bosc des d’una perspectiva una mica diferent, s’han centrat amb els fongs, i han aprofitat la millor època per fer-ho, la tardor.

Abans de la sortida amb el CdA, van fer de boletaires i van anar a buscar bolets i vam identificar els més coneguts. Amb nosaltres vam fer més aviat de micòlegs per fixar-nos no només amb els fruits (els bolets) sinó amb els fongs que es troben sota terra.

Amb l’ajuda de lupes, vam remenar la terra que hi havia sota la fullaraca per descobrir quin aspecte tenien els fongs i perquè els agradava tant amagar-se sota la molsa o les fulles. També vam agafar mostres de fullaraca amb descomposició i mostres de micel·li que després vam estudiar sota les lupes binoculars a l’escola.

Ara la seva tasca serà, juntament amb el grup de primària, descobrir quin és la funció dels fongs dins l’ecosistema bosc i perquè són imprescindibles en el cicle de la matèria. Aquí podeu veure el treball que van fer: