EL REC DE CABOTS

Amb els alumnes de la comunitat de mitjans (1r, 2n i 2r) de l’escola d’Olvan hem anat a fer l’activitat del projecte “Rius i rieres del Berguedà” al Rec de Cabots, a tocar del poble.

Hem caminat fins al lloc on hem fet la investigació. Allà ens hem dividit en dos grups. Hem fet dues feines diferents que després ens hem intercanviat. Primer hem observat quins processos ha fet la riera , els materials predominats, l’impacte humà de la zona i la vegetació de ribera. Una segona activitat, ja dins l’aigua, hem pres mesures, observat diferents aspectes de l’aigua i capturat macroinvertebrats.

Aquests macroinvertebrats els hem pogut observar i classificar a la tarda, ja que a l’escola hem muntat un petit laboratori. Aquests macroinvertebrats ens han ajudat a determinar la qualitat de l’aigua que és la informació que els havia demanat l’Hugot per tal de saber si les seves amigues les truites de riu podien viure al Rec de Cabots al seu pas pel poble d’Olvan.

Imatges de l’escola: rec, laboratori i macroinvertebrats