EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: TREBALL A L’ESCENA DEL CRIM

La setmana passada vam continuar amb la 2a sessió nostra del projecte “El misteriós cas de l’almesquera: investigació d’una mort al riu” amb els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Guillem de Berguedà de Berga. El mal temps ens va fer canviar les dates inicialment previstes i aquesta setmana hem acabar amb els 3 grups que ens faltaven.

Aquesta segona sessió, que vam repetir per cada un dels 5 grups de 1r d’ESO que hi ha a l’Institut i va tenir una durada d’una mica més d’una hora.

L’alumnat va continuar en el seu rol de Detectius Ambientals, distribuïts en els mateixos  4 grups d’investigació utilitzats a l’aula, cadascun d’ells encarregat d’analitzar l’escenari de la mort de l’almesquera al riu Llobregat, al seu pas per Pedret. Aquests grups eren:

• Activitats humanes: encarregats d’esbrinar si es tracta d’un tram molt antropitzat, i si algun impacte humà podria haver causat la mort de l’animal.
  • Ecosistemes: van avaluar l’estat de l’ecosistema riu, per determinar si era adequat o no per la supervivència de l’almesquera.
  • Rastres: eren els encarregats d’inspeccionar els rastres de possibles depredadors que podien haver visitat l’escena del crim.
  • Anàlisis d’aigua: van ser els investigadors/es de determinar si alguna característica de l’aigua, o bé algun tòxic, va ser la causa de la mort de l’almesquera.

Vam acabar la sessió amb una conclusió conjunta i la revisió d’ hipòtesis, per grups d’investigació, sobre què li podia haver passat a l’almesquera.

A la propera sessió, rebran els resultats de les anàlisi del laboratori i podran determinat amb total exactitud i certesa la causa de la mort de l’almesquera trobada a Pedret.