ACTIVITATS INSTITUT FEDAC XARXA DE BERGA

Les darreres activitats d’aquest curs les hem fet amb els alumnes de l’Institut FEDAC Xarxa de Berga.

Amb els alumnes de 2n d’ESO, com a activitats del treball de síntesi, hem fet dues activitats diferents.

Dimecres vam fer una activitat de GPS. Vam començar a l’aula. Amb el programa Land, sobre mapa, vam aprendre a dissenyar un track que ja ens va servir per dijous. Després vam fer una activitat d’orientació a Mas d’en Bosc i vam acabar  visualitzant alguns dels tracks  a l’ordinador.

Dijous, novament amb els alumnes de 2n d’ESO, vam fer l’anàlisi de la qualitat de l’aigua del riu Llobregat al seu pas per Pedret. Primer fent un treball de camp dividit en dues parts: vegetació de ribera i impacte humà. I una segona part d’aigua amb cabal, aspecte i temperatura  i macroinvertebrats. Posteriorment, ja a l’institut, un treball de laboratori per determinar la qualitat de l’aigua al tram investigat.

I divendres finalment, amb els alumnes de 3r d’ESO, vam fer una doble activitat a Queralt. Primer un petit itinerari per diferents punts d’interès geològic i una segona activitat identificant els diferents tipus de vegetació tenint amb compte diferents aspectes com ara els estrats o la ubicació.