Activitat: Vegetació d’un bosc proper

Nivells:

Educació Primària: CI

Desenvolupament de l’activitat:

L’activitat consisteix en un recorregut per un bosc proper al centre, on hi haurà diferents cartells i fitxes informatives penjades a les principals plantes que hi habiten. Els alumnes hauran d’identificar el nom d’aquestes plantes i alguns dels usos que tradicionalment han tingut. Per identificar cada planta els alumnes comptaran amb l’ajuda d’un herbari. En cas que els mestres del centre ho creguin convenient es poden agafar mostres de les plantes amb un cistell, per continuar el treball a l’aula. Durant l’activitat el CdA proporcionarà càmeres de fotos als alumnes per tal que puguin fer fotografies de les diferents parts de les plantes identificades.

Treball posterior:

En cas que s’hagin recollit mostres de les plantes, es pot realitzar un herbari amb els noms de les plantes que habiten al bosc escollit, relacionant-los amb els usos que se’n deriven. Una altra

Observacions:

L’activitat és de mig dia de durada. En cas de necessitar-se, el desplaçament corre a càrrec del centre educatiu. Tot el material necessari per portar a terme l’activitat el proporciona el CdA.