Activitat: Estudi del bosc de la Sala

Bosclasala

MODALITATS
Estades
Nivells: (cliqueu per visualitzar la fitxa de l’activitat)

Educació Primària

Educació Secundària

*Adaptable a Batxillerat i Cicles Formatius

Desenvolupament de l’activitat:

Es proposa als alumnes un recorregut circular pel bosc de La Sala on hauran d’anar de treballar aspectes relacionats amb el bosc de muntanya mitjana (identificar plantes i rastres d’animals, pensar per a què podem aprofitar el bosc,…)

Cada grup d’alumnes disposarà de brúixoles i de GPS per completar el recorregut així com una motxilla amb un quadern de treball, un herbari i un bestiari. Abans de posar-se en marxa s’ensenyarà als alumnes a utilitzar la brúixola i el GPS i s’explicarà que l’itinerari està senyalitzat amb punts i cintes i, que a cada punt, hauran de respondre una pregunta relacionada amb l’entorn abans de poder continuar.

Depenent de l’edat, els alumnes realitzaran aquest recorregut de forma autònoma (CM i CS), o bé acompanyats pels mestres (CI de primària).

Al finalitzar el recorregut la correcció de l’itinerari i del quadernet acabarà de clarificar els dubtes que hagin pogut sorgir, i el buidatge del GPS permetrà obtenir dades interessants relacionades amb el recorregut que han fet (quilòmetres caminats, temps de camí i temps aturats, altituds, desnivells, velocitats,…).

Observacions:

Els alumnes de secundària poden complementar l’activitat amb l’aplicació per a smartphones “Catalunya offline” de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. El CdA posarà a disposició dels mestres el tutorial de l’aplicació per a fer la preparació prèvia a l’activitat a l’aula del centre.