25N Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

El Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones se celebra anualment el 25 de novembre per denunciar les violències que s’exerceixen sobre les dones en tot el món i reclamar polítiques en tots els països per a la seva erradicació.

La convocatòria fou iniciada pel moviment feminista llatinoamericà l’any 1981 en commemoració de la data en què foren brutalment assassinades les activistes polítiques i germanes Mirabal l’any 1960 per ordres del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana.

L’any 1999, aquesta jornada de reivindicació fou assumida per l’Assemblea General de les Nacions Unides convidant a governs, organitzacions internacionals i no governamentals a la reflexió i a la realització d’ activitats de sensibilització.

Des del nostre servei us volem fer la proposta dels nostres recursos:

Violència NO!

Violència No! parlem-ne. 93501

Adreçat a tots els nivells

Un recull de llibres de lectura per a diferents edats, acompanyats de suggeriments d’altres recursos complementaris també disponibles al CRP i en diferents llengües (català, castellà i anglès).

STOP CONTROL! 93502

Proposta didàctica per a ESO i Batxillerat que cada docent pot adaptar segons el seu criteri. Treballa el llenguatge publicitari i cinematogràfic a través de l’anàlisi de campanyes, curtmetratges, pel·lícules i cançons.

És la meva responsabilitat. 93521

Adreçat a ESO i Batxillerat

Exposició juvenil per treballar les violències masclistes, els estereotips de gènere, la cosificació i per desmuntar mites de l’amor romàntic i en el món virtual. Consta de cinc plafons que interpel·len l’alumnat en qüestions que tenen a veure amb les relacions afectives que estableixen. Inclou codis QR amb accés a més contingut i a activitats. Inclou dossier per al professorat i per a l’alumnat.

Canvia de conte! 93511

Adreçat a ESO i Batxillerat

Exposició juvenil per a l’abordatge de les violències sexuals. Consta de nou mòduls que, a banda del contingut, inclouen codis QR amb accés a vídeos, activitats didàctiques de coeducació i un breu dossier del contingut teòric per tal que el professorat ho desenvolupi a l’aula amb el grup-classe.

Trobareu més propostes a xtec i al web del Departament d’Educació

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *