Violència NO! 93501-93502-93511-93521

En aquest espai hi trobareu propostes de lectures, pel·lícules i exposicions per portar als centres, a més de materials per a la reflexió. Es pretén oferir eines i recursos per prevenir abusos i conscienciar sobre les conductes que poden conduir a la violència, a fi de construir un sistema de valors que ens permetin fer-hi front.

El principal objectiu d’aquest recurs és proporcionar eines a l’alumnat per:

• respectar i fer-se respectar
  • identificar i prevenir situacions de violència de gènere
  • adquirir confiança en un mateix de manera que, davant de situacions adverses, els capaciti per avaluar el perill i per trobar l’ajuda necessària

Violència No! parlem-ne. 93501

Adreçat a tots els nivells

Un recull de llibres de lectura per a diferents edats, acompanyats de suggeriments d’altres recursos complementaris també disponibles al CRP i en diferents llengües (català, castellà i anglès).

STOP CONTROL! 93502

Proposta didàctica per a ESO i Batxillerat que cada docent pot adaptar segons el seu criteri. Treballa el llenguatge publicitari i cinematogràfic a través de l’anàlisi de campanyes, curtmetratges, pel·lícules i cançons.

És la meva responsabilitat. 93521

Adreçat a ESO i Batxillerat

Exposició juvenil per treballar les violències masclistes, els estereotips de gènere, la cosificació i per desmuntar mites de l’amor romàntic i en el món virtual. Consta de cinc plafons que interpel·len l’alumnat en qüestions que tenen a veure amb les relacions afectives que estableixen. Inclou codis QR amb accés a més contingut i a activitats. Inclou dossier per al professorat i per a l’alumnat.

Canvia de conte! 93511

Adreçat a ESO i Batxillerat

Exposició juvenil per a l’abordatge de les violències sexuals. Consta de nou mòduls que, a banda del contingut, inclouen codis QR amb accés a vídeos, activitats didàctiques de coeducació i un breu dossier del contingut teòric per tal que el professorat ho desenvolupi a l’aula amb el grup-classe.