Voleu ser ESCOLA VERDA?

L’adhesió a la xarxa d’escoles verdes s’inicia amb una formació inicial de dos cursos de durada. Enguany aquesta formació s’obrirà a l’octubre i es realitzarà de gener a juny.

Us expliquem com funciona la xarxa i els requisits que cal assumir per part del centre:

En el marc d’aquesta formació inicial el centre elabora el pla d’educació per a la sostenibilitat, amb l’assessorament de l’equip de formadors del programa.

Un cop acabada aquesta formació de dos cursos rebreu el Distintiu d’escola verda i això vol dir formar part d’una xarxa activa i, per tant, assumir els següents compromisos de participació i millora del projecte:

• Realitzar, de manera participativa un procés de millora contínua en educació per a la sostenibilitat que implica:

o   Elaborar el Pla d’educació per a la sostenibilitat

o   Dur a terme Plans d’acció anuals per assolir els objectius prioritzats

o   Realitzar un procés d’autoavaluació contínua

o   Incorporar els acords en la documentació de centre: projecte educatiu, projecte de direcció o equivalent i programació general anual.

• Participar en les formacions, jornades d’intercanvi o altres activitats que s’organitzen des del Programa per consolidar  i millorar la xarxa d’escoles verdes
  • Implicar un mínim del 20% del professorat amb accions a les aules i comptar amb el suport del 80 % del professorat del claustre.
  • Disposar d’un equip impulsor (Comitè Ambiental) per a la dinamització del procés de millora contínua en el centre.

Mentre estigueu a la xarxa comptareu amb l’acompanyament d’un equip d’assessors del Programa.

Si esteu interessats en aquesta formació inicial, envieu un mail a escolesverdes.accioclimatica@gencat.cat  i us informarem en el moment que s’obrin les inscripcions.