Tercera activitat del Badasport: Badacorfbol

Les característiques del corfbol el fan especialment educatiu i apte per a les activitats d’esport escolar

Fins al pròxim dijous 8 de febrer, 1.725 nois i noies de sisè de primària de diverses escoles de la ciutat practicaran el corfbol a la Zona Esportiva Municipal Can Cabanyes dins de les activitats de la XXIV edició del Badasport, una iniciativa del Grup de Mestres d’Educació Física de Badalona que promou la pràctica esportiva a les escoles de Badalona. El Badacorfbol compta, com l’any passat, amb el suport d’alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Barres i Ones, del Club Korfbal Badalona-La Rotllana i de la Federació Catalana de Korfbal.

El corfbol és un esport que manté similituds amb el bàsquet. Es juga entre dos equips amb l’objectiu d’introduir una pilota dins d’una cistella. Els equips són mixtos, formats per quatre nois i quatre noies, i es basa en els principis de la cooperació, la no-violència, la no-especialització, l’habilitat i la coeducació. Aquests valors el fan especialment educatiu i apte per a l’entorn escolar, sent un esport d’equip mixt que es practica a tot el món. Les seves normes estan pensades per a l’educació de l’individu en un ambient d’igualtat i de respecte.

En aquesta 24a edició del Badasport hi participen trenta-set escoles:

Antoni Botey, Artur Martorell, Badalona Port, Baldiri Reixac, Baldomer Solà, Bufalà, Cascavell (SAB), Gitanjali, Ítaca, Joan Coret, Joan Llongueras, Joan Miró, Josep Boada, Josep Carner, Jungfrau, la Mina (SAB), Les Ciències, Lestonnac, Lola Anglada, Llibertat, Llorens Artigas, Margarida Xirgu, Mercè Rodoreda, Miguel Hernández, Montigalà, Pau Picasso, Pere de Tera, Planas i Casals, Pompeu Fabra (SAB), Progrés, Rafael Alberti, Rafael Casanova, Salesians Badalona, Salvador Espriu, Sant Jordi, Turó d’en Caritg i Ventós Mir.

El Badasport 2023-2024 és organitzat per Mestres d’Educació Física de Badalona, pel Centre de Recursos Pedagògics de la Generalitat de Catalunya i pels Serveis d’Educació i d’Esports de l’Ajuntament de Badalona.