Temps de vacances, temps educatiu

Des del Departament d’Educació ens arriben recomanacions per l’estiu: El curs ja s’ha acabat, arriba l’estiu i, per tant, el temps de vacances. Temps per descansar, gaudir —amb els amics o en família—, i també per aprendre, ja sigui reforçant els aprenentatges o descobrint coses noves. A l’estiu hi ha temps per a tot i és bo que ajudeu els vostres fills i filles a planificar-lo i a treure’n el màxim profit.

Aquest estiu, però, serà diferent a causa de la crisi sanitària causada pel virus de la covid-19, en què caldrà seguir les mesures de protecció establertes per les autoritats sanitàries. Després del confinament és moment de gaudir de les petites coses, de la natura, del turisme de proximitat, del temps a l’aire lliure i d’allò que us agradi, seguint les indicacions sanitàries. Aprofiteu també per parlar com us heu sentit durant aquests últims mesos i com serà la tornada a l’escola i la trobada amb els companys i companyes, i mestres.

• Estiu, temps de família. Les vacances són un espai idoni per compartir experiències en família. És important que feu activitats amb els vostres fills i filles, dediqueu temps a escoltar-los, a parlar-hi i conèixer-los millor. L’estiu és un temps ideal per enfortir les relacions i compartir el temps de família.
  • Estiu, temps de lleure. Durant les vacances els vostres fills i filles poden dedicar més temps a les seves aficions, a gaudir amb els amics, a jugar, a compartir experiències… Són espais importants perquè, a més de divertir-se, aprenen a relacionar-se (compartir, respectar-se, dialogar…) i treballen els valors i els vincles afectius. En definitiva, aprenen a conviure.
  • Estiu, temps per aprendre.  Les vacances són prou llargues per dedicar també un temps a reforçar els aprenentatges escolars o fer activitats que els ajudin a consolidar els continguts que han treballat durant el curs. Molts centres preparen deures d’estiu amb exercicis de repàs o reforç amb l’objectiu que els vostres fills i filles consolidin aprenentatges i estiguin preparats per a l’inici del nou curs.
Per al reforç escolar i les activitats d’aprenentatge

• Orientacions per a les activitats de reforç d’estiu per a 6è de primària

El Departament d’Educació proposa un seguit d’activitats per a nens i nenes de 6è de primària per reforçar els seus aprenentatges.

• Activitats de reforç d’estiu

El portal edu365.cat del Departament d’Educació ofereix un seguit d’activitats perquè els vostres fills i filles reforcin els aprenentatges bàsics que s’han treballat al llarg del curs. Hi ha activitats dirigides a l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria.

• Gènius a l’estiu

El portal Gènius de la Diputació de Barcelona ha preparat un Especial d’Estiu que informa de les novetats que hi ha a les biblioteques. Dona a conèixer les activitats a les bibliopiscines i biblioplatges, lectures recomanades, festes, receptes de cuina entre d’altres, que us ajudaran a passar l’estiu i la calor.

• A l’estiu llegeix

El portal edu365 del Departament d’Educació proposa un seguit de lectures per reforçar la lectura i consolidar l’hàbit lector dels vostres fills i filles.

Per al lleure

• Lleure familiar

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ofereix diverses propostes de lleure i de vacances per gaudir en família i enfortir-ne els vincles afectius.

• Què faràs aquest estiu?

El web Jove.cat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies dona als joves idees per passar un estiu diferent.

Estiu i covid-19

• Estiu amb lleure

La campanya #DretAlLleure ofereix consells per a famílies, protocols d’actuació i recursos per garantir un estiu amb activitats de lleure per als infants i joves.

• Un estiu en què caldrà mantenir distàncies

En aquest article de l’Ara Criatures es donen orientacions per explicar com serà la nova realitat als fills i filles.

• Canal Salut

El Departament de Salut ofereix informació per a la ciutadania sobre el confinament, el desconfinament, la prevenció, la gestió de les emocions, etc.