Proposta de nova formació: Cultura de pau a l’escola

Aquest curs volem reformular l’activitat dels Contes per la Pau. Per fer-ho entre tots i anar més enllà de la celebració puntual del Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP) hem creat aquesta nova formació. Inscripcions en aquest enllaç

En aquesta formació us proposem repensar entre tots el concepte de Cultura de Pau, entesa com a inspiradora de l’educació pel desenvolupament —EpD— d’una societat de drets i justícia. Proposem reflexionar sobre el paper de l’escola en la formació d’una ciutadania formada i informada, crítica i compromesa en la transformació social i mediambiental.

Ens agradaria promoure una reflexió sobre la naturalesa dels valors d’EpD sobre els que construïm la nostra tasca educativa. I, en aquest sentit, fer una mica d’autocrítica de les nostres pràctiques, posar sobre la taula les contradiccions en les que ens movem, per animar-nos a ser conseqüents, i engrescar-nos a provar el canvi.

Un canvi que, des de la responsabilitat i el compromís, ens ajudi a resignificar la nostra feina, que engresqui, que simplifiqui, que ens resulti útil per aspirar a una educació transformadora, cadascú des del seu nivell de possibilitats i circumstàncies, sense pressions, sense presses.

No proposem un formació a nivell individual, sinó el sentit de trobada conjunta i de compartir treballs, neguits i propostes de futur. El treball concret que en resulti no será potser el més important però será consensuat per tothom.

Es concretaria en la reformulació de l’activitat dels Contes per la Pau amb l’objectiu de trobar una activitat conjunta que sigui el resultat d’un treball de fons i que exemplifiqui el compromís de seguir treballant en la mateixa línia en el futur. Evitar que l’activitat sigui un bolet, una activitat desproveïda de sentit des de la perspectiva d’EpD (encara que en pugui tenir molt des de Llengua, plàstica, etc…).

La formació està pensada en format taller per fomentar la participació, el debat i la presa de decisions, i constarà de quatre sessions presencials de dues hores trenta minuts cada una, i de cinc hores de treball extern.

Els resultats previstos són: Reflexió crítica sobre la nostra pràctica educativa i de l’activitat concreta de Contes per la Pau a la llum dels valors de l’EpD, i reformulació d’una nova activitat conjunta substitutòria dels Contes en un context de treball significatiu, continuat i de compromís, que es pugui consolidar en el futur.

Inscripcions en aquest enllaç