Projecte per millorar la cohesió i la convivència a l’Escola Josep Boada i a l’Institut Barres i Ones

Badalona vol experimentar amb la música per millorar la cohesió i la convivència entre l’alumnat dels centres d’ensenyament

L’alumnat de l’Escola Josep Boada i de l’Institut Barres i Ones participen en un projecte de col·laboració musical amb el Conservatori i l’Escola de Música de Moderna de Badalona. La finalitat d’aquesta iniciativa és fer ús de la música com a una eina de cohesió i de convivència en centres d’ensenyament on hi conviu un alt grau de diversitat.

El projecte de col·laboració s’ha presentat a l’Escola Josep Boada, situada al barri de Sant Roc de Badalona, amb la presència de l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater; del director del Conservatori Professional de Música de Badalona, Jaume Cortadelles; de la directora de l’Escola Josep Boada, Pilar Pedro, i de la professora de música de l’Institut Barres i Ones, Cristina Llevat.

Amb la participació de músics especialitzats del Conservatori, i la coordinació dels mestres de música d’aquest centre, a l’Escola Josep Boada es treballa amb l’alumnat de dues línies de 4t de primària l’ús dels instruments musicals per assolir “la pràctica col·lectiva i el treball cooperatiu en el camp artístic”. El projecte, després de 3 mesos, ja dona els seus resultats amb una gran implicació dels alumnes que han format una orquestra d’instruments de corda que, d’una manera intensa i compacta, assaja dues vegades a la setmana en horari lectiu.

Pel que fa al projecte que es planteja a l’Institut Barres i Ones, al barri de Llefià, consisteix a posar els coneixements i la música com a uns dels eixos centrals per orientar l’activitat acadèmica de l’alumnat. En aquest cas es treballarà amb presentacions de vídeo per a canals com Youtube, així com sortides a audicions, treballs en grups, creacions de peces o melodies i treball conjunt entre l’alumnat de l’Institut i del Conservatori o de l’Escola de Música Moderna.

Escola Llevant

D’altra banda també s’ha fet esment que el Conservatori de Badalona realitza una tasca de suport al Centre d’Educació Especial Escola Llevant introduint l’experiència musical com a eina d’estimulació de les àrees sensorials, emocionals, socials i cognitives de l’aprenentatge dels infants.

A més, Jaume Cortadelles, director del Conservatori, ha avançat que a partir d’aquesta setmana alumnes del Conservatori oferiran concerts de petit format a la sala de tractament d’oncologia de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i que s’està treballant en pròxims concerts solidaris.

Badalona, 7 de febrer de 2018

Font: Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Badalona