Navegació segura a Internet i opcions de privacitat

El centre educatiu és responsable de l’ús de serveis i recursos digitals en l’àmbit escolar. L’ús de la tecnologia mòbil comporta riscos (aplicacions malicioses, virus, programari espia, exposició pública de dades personals i privades, enganys, ciberassetjament, entre altres…). Per això, des de les aules cal treballar en l’educació de l’ús de les tecnologies i transmetre a l’alumnat la importància d’utilitzar els mitjans digitals de manera segura i respectuosa amb la dignitat humana, els valors constitucionals, els drets fonamentals i, particularment, amb el respecte i la garantia de la intimitat personal i familiar i la protecció de dades personals.

Us deixem una infografia sobre la navegació segura perquè en pugueu fer difusió a les famílies i a la comunitat educativa.

• És important que els usuaris evitin acceptar i compartir dades amb persones estranyes.

• Abans de compartir arxius i documents cal comprovar que s’està autoritzat per fer-ho.

• Així mateix, abans d’obrir enllaços o de descarregar arxius cal comprovar que la font de procedència és fiable.

• Per tal d’evitar que tercers puguin accedir als comptes i recursos de la xarxa, cal tancar les sessions als dispositius mòbils compartits.

• L’alumnat i tots els usuaris han de ser conscients que no és segur informar de la localització de les fotos a les publicacions a les xarxes socials. Només hauríem de compartir la nostra ubicació amb persones de molta confiança.

• Activar les opcions de privacitat per controlar i restringir l’accés a les xarxes socials.