Mobilona 2022

Avui dijous 24 de març es fa la 5a edició de la Mobilona, la diada de l’educació viària de Badalona. En aquesta 5a edició que es fa al Camp Municipal Pere Gol hi participen 270 nens i nenes, de 3r de primària, d’aquests vuit centres: Les Ciències, Lestonnac, López Torrejón, Mare de Déu de la Salut, Miguel Hernández, Pere de Tera, Rafael Alberti i Turó d’en Caritg.

El nom d’aquesta diada, Mobilona, uneix l’inici i final de les paraules Mobilitat i Badalona. La Mobilona va néixer amb l’objectiu d’afavorir l’adquisició de competències i el coneixement entre els infants dels drets que tenen com a vianants, passatgers de vehicles o conductors de bicicletes. Alhora vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d’una forma segura i tranquil·la. La Mobilona pretén contribuir també al desenvolupament del concepte i pràctica de Badalona com a ciutat educadora.

Aquesta activitat forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona (CPSEV) i està vinculada a les que desenvolupa l’equip d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana a totes les escoles de la ciutat. La Mobilona s’articula, també, amb els processos de construcció de Camins Amics fets pels centres educatius a través del Grup de Treball de Camins i Entorns Escolars del Consell de la Mobilitat Sostenible i del Transport Públic.

Us deixem aquí unes imatges de la jornada d’enguany.