La ciència a les escoles

Us compartim un recull de recursos per treballar la Ciència a les escoles.

Hi trobareu Els contes de la Laura i en Joan de ciències naturals, tecnològiques i socials i humanitats.

Els “Contes de la Laura i en Joan” són una col·lecció de contes i projectes derivats, ideats per la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, que tenen la voluntat d’explicar la recerca que s’està duent a terme al nostre país des de les diverses disciplines científiques.

L’objectiu de cada conte és donar a conèixer la recerca que es fa a Catalunya, divulgar per a què serveix i despertar des de l’escola o des de la família futures vocacions científiques amb la voluntat de plantar la llavor d’un futur investigador català o d’una futura investigadora catalana.

Què són els Contacontes de la Laura i en Joan? Els Contacontes són activitats destinades a l’alumnat de 4t i 5è de primària i s’inspiren en el contingut d’un conte de la Laura i en Joan. Tenen una durada de 90 minuts, i són activitats vivencials i experimentals en què la Laura i en Joan visiten la teva escola, es fa una posada en escena del conte i l’alumnat es posa a la pell dels investigadors i investigadores.

Què és la Maleta pedagògica de la Laura i en Joan? La Maleta pedagògica és un recurs educatiu que els centres escolars poden sol·licitar i que inclou una guia per al professorat i el material necessari per fer dos jocs didàctics. Principalment, aquesta activitat està adreçada a infants de 4t i 5è de primària, tot i que també es pot plantejar a alumnes des de 3r i fins a 6è de primària.

Què és l’Escape box (capsa de joc d’escapada)? L’Escape box (capsa de joc d’escapada) Mercaders i pirates de la Mediterrània medieval, un recurs educatiu dirigit a públic escolar de primària. A través d’aquest recurs autoguiat, l’alumnat s’endinsarà en les aventures dels mercaders i pirates de la Mediterrània medieval per descobrir el protagonisme de Catalunya en el comerç marítim medieval, la importància del Consolat de Mar per a l’actual dret marítim i alguns conceptes relacionats amb la navegació.

Acompanya la Laura i en Joan en aquestes i moltes altres recerques en el següent enllaç