Formació de l’àmbit digital per a adults i joves

A causa de la ràpida transformació digital de l’economia i la societat, les competències digitals s’han convertit en eines bàsiques per poder aprofitar les oportunitats que ofereixen des del punt de vista econòmic, social i ambiental.

Per donar resposta a aquesta necessitat de formació en competències digitals, el Departament d’Educació ha creat una xarxa de capacitació digital, formada per instituts de formació professional i escoles d’adults d’arreu de Catalunya que ofereixen un total de cinc cursos gratuïts, de diferents nivells, des del més bàsic fins a l’àmbit professional. En el cas de Badalona, hi ha cinc centres que ofereixen aquestes formacions, els instituts Eugeni d’Ors, Enric Borràs i Badalona VII, i les escoles d’adults Gran Sol i Morera Pomar.

La formació s’adreça a adults i joves en risc d’exclusió digital que no estiguin al sistema educatiu ni formatiu. Al final de cada curs s’obté una acreditació del curs realitzat.

Els cinc cursos que es poden estudiar són:

– Descobrim el món digital (15 h)

– Ens movem pel món digital (15 h)

– Ens endinsem en el món digital (15 h)

– Digitalització aplicada l’entorn professional (30 h, dos mòduls de 15 h)

– Digitalització en la indústria, els serveis i la comunicació (15 h)

Tota la informació dels centres i horaris a: educacio.gencat.cat/formacio-digital