Des de la Galera aquesta setmana ens arriben dues notícies amb proposta didàctica per treballar a Secundària de mates i ciències naturals.
“Una nova zebra“: Fa pocs dies vam veure la imatge d’una cria de zebra amb taques rodones…Si ets profe de ciències naturals…Us proposem treballar l’evolució a partir de les activitats següents i de la curiositat que ha generat el descobriment d’aquesta zebra
“Com prenem decisions: més aviat amb el cap o amb el cor?”
Vivim una època en què prenen protagonisme situacions molt diverses que tenen en comú la necessitat de prendre decisions transcendents i no sempre senzilles: es farà el Brèxit? I com? A qui votar en les eleccions generals que s’han de repetir? Quins pactes està disposat a fer cada partit? Serem capaços de renunciar a hàbits molt arrelats per lluitar contra el canvi climàtic i protegir el medi ambient? Tenim més en compte criteris objectius o criteris emocionals, a l’hora de valorar les coses que ens passen i de prendre decisions? Parlem-ne a classe!
Si ets tutor/a o profe de mates…Et proposem una activitat per desdramatitzar les situacions negatives que vivim i per ajudar a superar-les.