El món a l’aula: Blog de Text-La Galera

Des del Blog de Text -La Galera, us portem la notícia de la setmana.

La notícia més destacada d’aquesta setmana són les protestes en forma de manifestacions, concentracions i aldarulls que s’han produït des del moment que es va publicar la sentència del Tribunal Suprem que condemnava nou líders polítics i socials a dures penes de presó. Han estat especialment cridaners els enfrontaments durs i de vegades violents que han tingut lloc entre els cossos i forces de seguretat i els manifestants, la majoria d’ells molt joves.

Creiem que és bo que uns fets tan destacats i que ens afecten tan directament, i de manera especial als joves, es parlin obertament a les aules, si bé això, naturalment, ho ha de decidir cada centre.

En cas que ho vulgueu fer, us recomanem la lectura d’aquest document que ha publicat L’Escola de Cultura de Pau, amb consells i recursos per treballar a l’aula que trobem molt encertats.

Una de les jornades de protesta es va produir el divendres dia 18 d’octubre, en què es va convocar una vaga general que va tenir un seguiment important, especialment entre els estudiants de Batxillerat i universitaris.

Si ets tutor/a d’un grup, tens una sèrie d’activitats perquè els alumnes entenguin en que consisteix el dret de vaga i quines repercussions té el seu exercici.