eduCAC: Acompanyem la descoberta digital

Us donem a conèixer alguns dels recursos que hi ha al web de l’eduCAC sobre com gestionar i acompanyar l’ús de pantalles i el consum audiovisual en l’àmbit familiar. 

Des que neixen, i en tota la primera infància, acompanyem els infants en la seva descoberta del món i en els primers aprenentatges: dormir, menjar, gatejar, caminar, vestir-se, anar en bicicleta… Perquè no els acompanyem també en la seva etapa de descoberta del seu espai digital? L’eduCAC us proposa un test perquè valoreu la relació que té la vostra família amb l’ús d’internet.

És possible supervisar el consum audiovisual dels nostres fills i filles, amb la multiplicitat de pantalles des de les quals poden accedir? Fàcil, no n’és, però totes les plataformes i dispositius ofereixen sistemes de control parental, i és feina de les famílies saber com funcionen, i activar-los per preservar els infants del contingut que no sigui adequat a la seva etapa formativa. 

En aquesta guia se us expliquen les opcions més habituals que trobareu en les pantalles i aplicacions que utilitzeu a casa. 

Queden poques setmanes per arribar a final de curs, i en algunes llars amb nens i nenes a sisè de primària potser s’estan plantejant comprar el primer mòbil. Quan l’hi compro? Quin li compro? Quanta estona li deixo? Trobareu respostes a aquestes  preguntes i a d’altres a Com sobreviure a l’arribada del primer mòbil

Sovint les famílies i els centres educatius mostren preocupació per l’ús o l’abús de les pantalles que fan nois i noies. En quin moment ens hem de preocupar? Quins són els senyals que indiquen que hem d’intervenir-hi? Què podem fer si creiem que estem davant d’un ús perjudicials de les pantalles? A Família i pantalles en parlen també.