Dia Mundial de la Poesia

La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, la Institució de les Lletres Catalanes —amb la col·laboració de diverses entitats públiques i privades— celebra una gran festa de la paraula i les lletres i fomenta tot un seguit d’iniciatives, presencials i/o a través de la xarxa, arreu dels territoris de parla catalana. Es fa la tria d’un autor/a a qui s’encarrega un poema que es tradueix a nombroses llengües, mostrant la riquesa mundial de la poesia en un joc de tornaveu poètic de gran extensió territorial (amb celebració des d’Alacant a l’Alguer, i des de la Franja a Puigcerdà). Enguany s’ha escollit la poetessa Felícia Fuster. amb el seu poema “No em despulleu” que trobareu traduït a 21 llengües.

Aquí teniu alguns recursos per treballar la poesia

Música de poetes

Viu la poesia

Joan Margarit. Podeu escoltar els poemes llegits pel poeta. També hi trobareu els poemes que estan traduïts en castellà i en anglès.

Un món de poesia. Joana Raspall

Posseir la poesia

Posseir la poesia (2a edició): recull d’activitats (Volen ser un document de treball àgil amb activitats classificades per cicles (des de p3 fins a 4t d’ESO). Les activitats estan elaborades pels assistents de la formació Posseir la poesia #joemquedoacasa, una sessió virtual realitzada durant el confinament.
La formació, a càrrec de Dani Espresate Romero i impulsada pel Programa biblioteca escolar “puntedu”, pretenia apropar la poesia a l’escola, per tal d’acompanyar l’alumnat a adquirir una nova mirada poètica, tot presentant diferents recursos per utilitzar a l’aula i una extensa bibliografia amb llibres per a docents i per a alumnes d’infantil, primària i secundària. També volia donar continuïtat als seminaris i grups de treball de biblioteques escolars de Catalunya).

Edu365 selecció per a totes les etapes educatives