Després de l’ESO, què?

El Badiu Jove torna a posar en marxa el cicle d’orientació formativa per a joves ‘Després de l’ESO, què?’
La iniciativa està impulsada pel Departament de Joventut de Badalona en col·laboració amb el Consell Comarcal del Barcelonès

A causa de l’èxit obtingut durant anteriors edicions, el Departament de Joventut, en col·laboració amb el Consell Comarcal del Barcelonès, ha iniciat un any més, des del 13 de novembre a l’1 de desembre, un cicle d’orientació formativa amb l’exposició ‘Després de l’ESO, què?’, que té lloc a les instal·lacions del Badiu Jove.
Aquesta mostra dona suport, informació i orientació d’una forma molt dinàmica principalment als i les joves de 3r i 4t d’ESO sobre què i com continuar estudiant després de finalitzar l’ensenyament secundari obligatori, l’hagin aprovat o no. Es tracta d’una tria molt important a la qual han de fer front i, en aquest sentit, aquesta exposició és una eina que dona suport a la tasca dels dinamitzadors/es i professors/es, els mateixos joves i les seves famílies. Al llarg del seu recorregut es poden conèixer les diferents possibilitats formatives i visualitzar els camins a seguir i les seves implicacions a través d’onze panells informatius.
Un cop finalitzat el recorregut, els alumnes assisteixen a un taller formatiu i participatiu en el qual se’ls informarà detalladament sobre el sistema educatiu a Catalunya i els seus itineraris, amb el qual cosa tenen l’oportunitat de resoldre dubtes i fer consultes. Els tallers estan conduïts per professionals amb una gran experiència en l’àmbit de l’orientació acadèmica.
Tenint en compte que es troben en una edat en la qual emergeixen molts canvis i han de prendre decisions importants, mitjançant aquest recurs es vol donar la possibilitat a tots l’alumnat que participa de conèixer les sortides formatives i professionals que existeixen i orientar-los amb les opcions més adients, però sobretot de motivar-los, treballar les seves pors i recolzar-los per a fer front a la tria del seu futur.
L’exposició, acompanyada de la xerrada, s’ha concretat amb els diferents centres d’ensenyament mitjançant visites concertades, tot i que l’exposició també roman oberta al públic a les tardes de 17 a 20 h per a totes aquelles persones o centres que vulguin fer la visita. Enguany, es compta amb la participació d’11 centres, amb un total de 27 visites concertades.
Per a més informació, podeu contactar:
Badiu Jove, Carrer Ausiàs Marc, 61 (93 483 29 34)
badiujove@badalona.cat