Concurs de relats Inspiraciència

S’acaba d’obrir la nova convocatòria d’Inspiraciència, projecte impulsat pel CSIC que uneix ciència i literatura: inspiraciencia.

Els escrits es podran presentar fins al 13 de juny.

Inspiraciència va néixer l’any 2011

amb el desig d’unir ciència i literatura per fomentar la creativitat i un apropament diferent al pensament científic. Al certamen, s’hi poden presentar relats curts d’un màxim de 800 paraules en dues categories: la jove (de 12 a 17 anys) i la d’adults  (a partir dels 18 anys). Es poden presentar en castellà, català, gallec o eusquera. Aquí teniu el vídeo resum de l’acte del 10è aniversari del concurs, el passat 2020.

Nou premi especial per als centres educatius. Enguany, com a novetat, s’introdueix el premi especial “De ciències i de lletres”, al qual podrà optar el professorat que hagi promogut la participació de seu alumnat amb com a mínim un relat a la categoria Jove del concurs. El premi serà una experiència relacionada amb el procés de creació d’un dels espectacles ideats per a la gala d’Inspiraciència.

Inspiraciència compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació i el suport continuat de nombroses entitats culturals i científiques. Està impulsat des de la Delegació del CSIC a Catalunya amb la col·laboració de la Vicepresidència Adjunta de Cultura Científica del CSIC i de moltes persones de les delegacions i instituts del CSIC a tot l’Estat espanyol. Les següents entitats també donen suport al certamen: Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès; Escuela de Escritores; Asociación de Escritoras e Escritores en Lingua Galega; Editorial Galaxia; Euskal Etxea -Centre Cultural Barcelona; Elhuyar Fundazioa; Mètode-Revista de Difusió de la Investigació de la Universitat de València; Associació d’Escriptors en Llengua Catalana; Investigación y Ciencia; Biblioteques de Barcelona i Eferveciencia- Radio galega.

Participa en inspiraciencia.es !