Comença el Badasport del curs 2023-2024

Prop de 9.000 alumnes de primària participaran aquest curs al Badasport que es desenvoluparà a Badalona fins al pròxim mes de juny.

El Badasport és una iniciativa que promou la pràctica esportiva a través de sis modalitats a partir de la pràctica de jocs preesportius, cooperatius i tradicionals, d’esports com el corfbol i l’atletisme, així com de proves d’orientació en un parc de la ciutat, i de diverses activitats lúdiques a un poliesportiu i a la platja.

En aquest Badasport del curs 2023-2024 hi participaran prop de 9.000 alumnes de primària de 37 escoles de Badalona. Uns 1.250 nens i nenes de primer inicien aquest dilluns, 6 de novembre, la vint-i-quatrena edició del projecte Badasport amb l’activitat del Badamotri al Poliesportiu Municipal Montigalà. Aquesta primera activitat es farà del 6 al 10 de novembre de 2023, al Poliesportiu Municipal Montigalà. Consisteix en diferents activitats i jocs motrius en les que hi participaran 1.250 alumnes de 1r de primària, amb el suport, entre altres del Club Hoquei Sant Josep.

Els objectius dels Badasport 2023-2024 són:

· Afavorir la relació dels nens i nenes a través de la participació conjunta en activitats físiques realitzades en un medi diferent de l’habitual.

· Gaudir de l’activitat física.

· Apropar els nens al món d’un esport mixt.

· Cooperar amb els companys del grup respectant la diversitat.

· Conèixer els recursos esportius disponibles a la ciutat de Badalona.

· Gaudir del joc cooperatiu i tradicional com una eina per tal de posar en pràctica valors de tipus solidari, d’ajuda al company, de formar part d’un equip per tal de realitzar un objectiu comú, etc.

· Facilitar la relació del nens/es de diferents escoles mitjançant l’esport.

· Promoció de l’ús adequat de les estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació/oposició.

· Acceptació i respecte vers les normes i persones que participen en el joc.

· Elaboració i compliment d’un codi de joc net.

· Estimació de l’esforç personal i col·lectiu en els diferents tipus de joc al marge de les preferències i prejudicis.

· Valoració del joc com a mitjà de relació, de divertiment i d’utilització satisfactori del temps de lleure.

· Iniciar una nova activitat, com a prova pilot, per a nenes i nens de 1r de primària.

En aquesta 24a edició del Badasport hi participen aquestes 37 escoles: Antoni Botey, Artur Martorell, Badalona Port, Baldiri Reixac, Baldomer Solà, Bufalà, Cascavell (SAB), Gitanjali, Ítaca, Joan Coret, Joan Llongueras, Joan Miró, Josep Boada, Josep Carner, Jungfrau, La Mina (SAB), Les Ciències, Lestonnac, Lola Anglada, Llibertat, Llorens Artigas, Margarida Xirgu, Mercè Rodoreda, Miguel Hernández, Montigalà, Pau Picasso, Pere de Tera, Planas i Casals, Pompeu Fabra (SAB), Progrés, Rafael Alberti, Rafael Casanova, Salesians Badalona, Salvador Espriu, Sant Jordi, Turó d’en Caritg i Ventós Mir.

El Badasport 2023-24 és organitzat pel Grup de Mestres d’Educació Física de Badalona, pel Centre de Recursos Pedagògics i els Serveis d’Educació i d’Esports de l’Ajuntament de Badalona, amb la col·laboració de la Unió Gimnàstica i Esportiva de Badalona, el Club de Bitlles Catalanes Termites Llefià, el Club de Hoquei Sant Josep, els Instituts Barres i Ones, La Pineda i La Riera, el Club Korfbal Badalona-La Rotllana i la Federació Catalana de Korfbal.