ATENCIÓ: Xerrades, conferències o sessions de formació amb places lliures

Un cop acabat el termini d’inscripció a les activitats formatives del Pla de Formació de Zona, encara queden places lliures per a les següents activitats (xerrades, conferències):

• Mirant el cel: iniciació a l’astronomia. Dimarts, 20 de novembre, de 17.30 a 19.30h. INSCRIPCIÓ. Conferència orientada a donar a conèixer les possibilitats de connectar l’astronomia pràctica en el dia a dia de l’aula amb altres continguts curriculars, a partir de la presentació d’una maleta pedagògica.
  • Patis: espais en transformació. Dilluns, 17 de febrer, de 17.30 a 19.30h. INSCRIPCIÓ. Xerrada a càrrec d’Assumpta Calvís per donar a conèixer idees, projectes duts a terme i resultats del que passa quan es transformen espais exteriors de les escoles.
  • Construccions amb material Kapla: Dimarts, 22 d’octubre, de 17.30 a 19h . INSCRIPCIÓ.  El Kapla és un joc pedagògic que gaudeix d’un ampli reconeixement. Kapla és un joc tradicional de construcció tot i que, alhora, és ben diferent i innovador, ja que té com a base per al joc peces rectangulars de fusta de pi, totes elles de la mateixa mida. En aquesta xerrada pràctica es pretén donar a conèixer el material Kapla, que permet fomentar el joc grupal, per tal de situar-nos en les línies metodològiques del treball cooperatiu. També es volen millorar aspectes com la imaginació, la creativitat, la concentració o la motricitat fina, així com col·laborar amb els companys/es, planificant un procés de construcció i arribant a acords en benefici del grup.
  • Voleu fer fanalets de Reis?: Dijous, 14 de novembre, de 17.30 a 19.30h. INSCRIPCIÓ. Sessió-taller a càrrec de Joan Sallas i Joan Giralt per a educadores i educadors, per fer-los coneixedors de la tradició de cridar als Reis a Badalona i que en puguin fer de transmissors a les aules. Badalona té una llarga tradició de cridar als Reis amb cançons i amb la llum de fanalets per il·luminar-los el camí. Amb aquest taller es pretén que els mestres coneguin la tradició local i la puguin treballar amb els alumnes a les aules. Tanmateix, aquest any totes les escoles rebran, de manera digital, un fitxer amb una plantilla de fanalet amb les instruccions de construcció. El taller, inclòs al Pla de Formació de Zona, consta d’una part teòrica i d’una part pràctica amb una proposta de construcció de fanalet que es podrà treballar després a les aules.
  • Treballar la llengua oral i avaluar-la, quimera o realitat. Propostes i decisions . Dimarts,17 de març de 2020, de 17.30 a 19.h. INSCRIPCIÓ. Ponent: Enric Queralt
  • Educació per a la mobilitat segura: recursos i activitats per la Secundària. Dilluns, 25 de novembre, de 17.30 a 19h. INSCRIPCIÓ.  Xerrada col·loqui per donar a conèixer recursos per millorar les pràctiques en matèria de seguretat viària i sensibilitzar als assistents sobre la importància de la mobilitat segura.