Activitats als parcs de Badalona: Jugatecambiental + La Primavera a la serralada de Marina

Les dues ‘Jugatecambientals’ també participaran del 26 al 29 d’abril a La Biomarató – City Nature Challenge 2019

L’Ajuntament de Badalona ha programat per aquest proper cap de setmana, a la ‘Jugatecambiental’ del parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric i a la del parc de Can Solei i Ca l’Arnús, d’11.30 a 13.30 hores, diverses activitats del programa “Compartim un futur” de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Parc de Can Solei i Ca l’Arnús

Aquest dissabte, 27 d’abril, al parc de Can Solei i de Ca l’Arnús, dins de les activitats de la ‘Jugatecambiental’, hi haurà el taller dirigit al públic familiar La biodiversitat del parc de Can Solei i de Ca l’Arnús. Es tracta d’una activitat de descoberta i observació de la vegetació singular del parc i de les espècies de flora i fauna que habiten al jardí de papallones i l’hotel d’insectes. També hi haurà espais on pintar, construir o jugar en contacte amb la natura.

La ‘Jugatecambiental’ del parc de Can Solei i de ca l’Arnús es troba a la glorieta que hi ha prop de la Torre del Rellotge.

Parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric

Diumenge, dia 28, es farà, en el parc del Torrent de la Font i del Turó de l’Enric, el taller Qui viu al parc? Es tracta d’una activitat de descoberta de la biodiversitat dels parcs i la seva importància per al seu ecosistema. Amb diferents dinàmiques interactives basades en el joc i l’observació, els participants descobriran la presència i importància de la presència d’ocells, insectes, entre d’altres espècies de fauna als parcs metropolitans. A més també es podran descobrir algunes de les mesures que es porten a terme en la seva gestió que promouen aquesta biodiversitat, com per exemple la instal·lació de caixes niu.

Biomarató – City Nature Challenge 2019

Les dues ‘Jugatecambientals’ participaran a més a La Biomarató – City Nature Challenge 2019 que se celebrarà del 26 al 29 d’abril i on el públic que participi a les activitats podrà fotografiar el màxim d’organismes possible per tal d’assolir el màxim d’imatges de la biodiversitat urbana de Badalona i, per extensió, de l’àrea metropolitana.

La Biomarató és una gran competició fotogràfica amistosa on mes de cent seixanta ciutats de tot el món hi participen de manera simultània amb l’objectiu de fotografiar el màxim d’organismes possibles per tal de copsar-ne la biodiversitat i, així, trobar el màxim nombre d’espècies a l’entorn urbà.

“La primavera a la Serralada de Marina” – Masia de Can Miravitges i de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer

Aquesta jornada participativa, que tindrà lloc a l’entorn de la masia de Can Miravitges, està dirigida al públic familiar i busca donar a conèixer els valors naturals i històrics de la muntanya de Badalona. El diumenge 28 d’abril entre les 10 i les 14 hores se celebrarà a l’entorn de la masia de Can Miravitges i de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer la quarta edició de “La primavera a la Serralada de Marina”. Es tracta d’una jornada adreçada a tots els públics plena d’activitats participatives i de sensibilització ambiental, itineraris, música i tallers on es podrà conèixer els valors naturals i històrics de la Serralada de Marina