5a Mostra de Teatre d’Educació Secundària de Badalona

El Teatre Zorrilla acull, del 2 al 9 d’abril de 2019 la 5a Mostra de Teatre d’educació secundària de Badalona. Els Instituts i centres que hi participen són Badalona VII, Badalonès, Barres i Ones, Betúlia, Eugeni d’Ors, Garbí Pere Vergés, Isaac Albéniz, La Llauna, La Pineda,La Riera, Lestonnac, Maregassa, Maristes Champagnat, Minguella, Pau Casals,Santíssima Trinitat, Ventura Gassol i Ramon Berenguer IV (Sta. Coloma de Gramenet), .

La Mostra vol afavorir el creixement de l’interès pel teatre entre els joves com a manifestació educativa i cultural. La comissió organitzadora de la Mostra 2019 està formada per representants dels instituts i centres de secundària que hi participen, per l’Associació Amics del Teatre Zorrilla, per Badalona Cultura i pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona.

Aquesta Mostra va sorgir en un dels col·loquis organitzats per l’Associació d’Amics del Teatre Zorrilla l’any 2014. A partir d’aquí, diversos centres educatius de la ciutat van presentar una proposta a l’Ajuntament per organitzar i recuperar una mostra de teatre feta per l’alumnat de secundària de Badalona tal com s’havia fet anys enrere. L’any 2015 es va fer la primera mostra d’aquesta nova etapa. Més d’un centenar d’alumnes de nou centres d’ensenyament secundari van representar fragments o petites obres teatrals.