13a edició del concurs “Joves i Mobilitat”: Nou premi per a centres docents

Joves i Mobilitat és una proposta pedagògica i lúdica que va néixer el 2007 arrel d’un estudi del RACC sobre els joves i l’accidentalitat, que en aquells moments era de més del 30%. Aquest any es va celebrar la seva 1a edició, sota la denominació “Joves i Conducció”, i fins l’actualitat són 12 les edicions realitzades, que han comptat amb més de 17.000 participants.

El concurs vol contribuir a afavorir la reflexió dels adolescents i joves entorn la mobilitat entesa com un sistema social de convivència i responsabilitat, amb diversitat de modes i d’usos i basat en determinades actituds i valors, amb especial èmfasi en la seguretat viària.

Joves i Mobilitat, els participants poden donar la seva visió sobre la mobilitat mitjançant alguna de les tres categories del concurs: anuncis gràfics, vídeo per a Instagram i projectes de millora de la seguretat viària.​

Aquest any també es donarà un nou premi per a centres docents al millor projecte educatiu en mobilitat segura i sostenible. L’objectiu d’aquest nou guardó de Joves i Mobilitat és destacar alguna acció, projecte o activitat desenvolupada pels centres escolars en l’àmbit de la mobilitat i la seguretat viària.

El concurs va adreçat als alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de centres escolars i als nois i noies de 13 a 18 anys membres de casals de joves i centres de lleure de Catalunya.

Els participants han d’estar tutoritzats des de centres escolars, centres de lleure o casals de joves. Es poden inscriure de la mà dels seus tutors de forma individual o formant part d’equips de fins a un màxim de quatre components.

Els equips poden presentar els seus treballs fins al 15 de maig del 2020 (termini ampliat pel Coronavirus)