Orientacions JJCC

Presentació de treballs a l’auditori:

• La part teòrica del treball ha de tenir un caràcter introductori i només  se li ha de dedicar un parell de minuts.
  • La presentació s’ha de centrar en la part experimental, en la part de recerca del treball i les conclusions del treball  han de fer-se evidents.
  • El format de presentació pot ser molt variat. En el format digital, cal evitar la “saturació” de les diapositives per tal de  destacar només la informació rellevant amb una imatge, una idea. No s’ha de llegir el que hi ha escrit a la diapositiva, el recurs digital és un suport.
  • A l’alumnat no li estem demanant la mateixa presentació que va fer al seu centre en la presentació del treball de recerca.
  • La durada màxima de  la presentació de cada treball serà de 10 minuts, incloent-t’hi els vídeos, audicions… Passats els 10’, l’organització donarà per finalitzada la presentació.
  • Si la presentació té lloc a l’auditori i es fa servir un recurs digital…, cal que pugui reproduir-se offline, i enviar la presentació (via correu electrònic o comunicar lloc de descàrrega), o portar-la en format CD, DVD o memòria USB  abans del dia 6 de març de 2020 al CRP.

Presentació de treballs al vestíbul: (aquí us deixem un enllaç amb tutorials, exemples-guia i plantilles de pòsters científics)

• Cada alumne disposarà d’un plafó on s’enganxarà la infografia en format DIN A1 vertical i d’una taula de metre i mig de llarg.
  • L’alumne ha de preparar un full del seu treball pensat per a ser imprès com a infografia per part de l’organització. Cal preveure que destaqui i cridi l’atenció, però que contingui la mínima informació necessària per a explicar els objectius i el procés de realització del TR. La infografia no ha de ser publicitària sinó explicativa iconogràficament del TR realitzat.
  • El pòster ha de tenir format jpg amb bona resolució. Pot contenir fotos, taules, gràfics, etc. en color, però s’ha d’evitar el fons de color (ha de tenir el fons blanc).
  • El disseny de la infografia (informacions iconogràfiques, acompanyades de breus texts de suport o explicacions textuals). es pot realitzar amb un processador de textos convencional o qualsevol altra eina de presentació, edició d’imatges o de creació d’infografies. Aquí us deixem un enllaç amb eines per crear infografies i un altre amb pautes per a dissenyar una bona infografia.
  • A la infografia hi ha de constar de forma visible el títol del treball i el nom de l’autor, del tutor i del centre.
  • A la taula convé que l’alumne aporti  elements relacionats amb el seu treball (imatges, objectes, maquetes, còpia en paper del treball de recerca…) i el portàtil, si és el cas.
  • A l’hora de l’esmorzar, cada alumne que exposa al vestíbul haurà de romandre al costat del seu treball  per tal d’informar els assistents.
  • Aquest material exposat, excepte l’ordinador, haurà de romandre els tres dies de les Jornades Científiques. La Comissió organitzadora es farà càrrec d’aquests materials i es podran passar a recollir pel CRP després de les Jornades.
  • L’ha de fer arribar a l’organització per correu electrònic abans del 6 de març de 2020 al CRP.

Recopilació i publicació de treballs. Un cop finalitzades les Jornades Científiques, s’editarà un llibre amb els resums dels treballs i una publicació digital (format CD o DVD) on es recolliran els treballs sencers presentats a les Jornades Científiques.El llibre es lliurarà a tots els participants.

Secretaria de les Jornades.
Aquest full s’haurà de fer arribar, abans del 28 de febrer de 2020, a:
Centre de Recursos Pedagògics. Tel. 93 460 22 26, correu electrònic: crp-badalona@xtec.cat