Per un ensenyament gratuït. Com garantir la gratuïtat d’una escola de qualitat?

El proper dimarts 4 de desembre tindrà lloc aquesta taula rodona amb la finalitat de debatre sobre com fer efectiu el principi de gratuïtat d’una escola de qualitat. Tot partint de la premissa que partim d’una situació d’incompliment real d’aquest principi, abordarem dues qüestions clau:

• Què hauria d’incloure el “cistell de gratuïtat” d’una educació de qualitat, més enllà de la pròpia escolarització (recursos i materials, activitats, serveis, etc.)? Quins criteris haurien de guiar la definició d’aquest “cistell”?
  • Com podem avançar per fer viable un principi de gratuïtat que garanteixi qualitat i equitat educativa? Quines condicions de finançament, coresponsabilitat i governança s’han de complir? Per on comencem?

Aquestes qüestions es debatran en una taula rodona formada per autoritats nacionals i internacionals, que aportaran reflexions i propostes aterrades sobre el tema.

MÉS INFORMACIÓ