Nova publicació: La Biblioteca Escolar com a eina de suport a l’ABP

En el marc del Projecte Erasmus+ CETE 2021-1-ES01-KA121-SCH-000018502 i dins del Microconsorci Biblioteca escolar Puntedu, la coordinadora del Programa, Mònica Badia, va assistir a un curs de formació per a professorat amb el títol “Project-Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Integration and Reflection”, organitzat per l’Europass Teacher Academy a Florència (setembre-octubre de 2023). Arran d’aquesta formació i del Pla d’acció del Microconsorci, s’ha elaborat el document que us presentem, La biblioteca escolar com a eina de suport a l’ABP.

“Aquest document sorgeix de la necessitat de clarificar el rol de la biblioteca escolar en els processos d’aprenentatge i, en especial, de l’Aprenentatge basat en projectes. (…) En aquest document es fa un repàs de les característiques principals de l’ABP i de la seva estructura i es reflexiona sobre el paper de la biblioteca escolar a l’hora de promoure’l i donar-hi suport. Es defineixen algunes estratègies i es posen alguns exemples pràctics. S’acompanya el document amb una infografia que resumeix les idees principals”.