Dia de la Internet Segura. 9 de febrer 2021

El Dia de la Internet Segura 2021 se celebra el 9 de febrer. Aquesta cita d’àmbit mundial té com a objectius:

• Promoure un ús responsable, respectuós, crític i creatiu de les noves tecnologies
  • Aconseguir entre tots els actors socials i polítics una Internet millor per a tothom.  difondre una Internet millor, segura i respectuosa per a tothom.
  • Ajudar els docents i treballadors socials en la tasca pedagògica d’explicar Internet.

Des d’Internet Segura ofereixen un seguit de continguts, adreçats a Educadors, Famílies, Joves i infants, i Ciutadania, que giren al voltant del frau i de les estafes en l’àmbit digital.

Educadors : parlem de la suplantació d’identitat

Tant per al Cicle Mitjà com per al Cicle Superior de Primària volem fer reflexionar els alumnes sobre la sobreexposició d’informació personal a Interenet i suplantació d’identitat.

Podeu descarregar la proposta per treballar a l’aula.

Per als alumnes de Secundària volem que es converteixin en investigadors i descobreixen tot allò que un personatge famós del món de la cultura, de la societat, etc, pot arribar a explicar de la seva vida personal. L’objectiu és fer-los adonar de les conseqüències que tot això pot tenir.

Podeu descarregar la proposta per treballar a l’aula

Famílies : m’han suplantat la identitat

Per a pares i mares amb canalla, pensem que el Dia de la Internet Segura pot ser una jornada idònia per compartir a casa els continguts dels nostres Relats sobre ciberseguretat infantil. Amb motiu del SID 2021, n’estrenem un de nou, dedicat a la suplantació d’identitat. Porta per títol El pitjor dia de la meva vida (també en versió accessible). Va acompanyat d’una guia de lectura, per treballar-lo a casa, si voleu.

Trobareu altres propostes per a joves i ciutadania.