Converses amb Perspectiva – 10 de desembre a les 18h.

Us informem del primer acte de la nova revista Perspectiva, un cicle de conferències que s’inaugura el pròxim 10 de desembre i en què tractarem el tema central del darrer número 412 “L’escola combat el virus“.

Les conferències estan dividides en quatre blocs centrals i compten amb una part inicial d’intervencions breus per part de diversos membres d’equips directius d’escoles d’arreu del territori, per respondre a la pregunta: Com s’ha viscut el retorn a l’escola amb les noves mesures sanitàries?

Temes i intervencions:

• Salut integral d’infants i joves
Amb David Bueno, Dr. en Biologia i Director de la càtedra de neuroeducació UB-EDU1ST i Fernando Lacasa, psicòleg de l’Hospital Sant Joan de Déu i coordinador del CSMIJ de Cornellà.

• Ciutat educadora: Aprenentatges de la pandèmia
Amb J.M. del Pozo, professor emèrit de Filosofia i síndic de la UdG. Conseller d’Educació i Universitats (2006) i Maria Truñó, comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona.

• El rol i el compromís dels mestres
Amb Enric Prats, Dr. en pedagogia per la UB i Josep M. Terricabras, catedràtic emèrit de filosofia de la UDG

• L’acollida dels infants i les famílies. El pla de retrobament
Amb Jaume Cortada, Llicenciat en Hª Contemporània i tècnic docent de secundària al CRP del Segrià, Mercè Parés, mestra i tècnica docent als Serveis educatius de zona del Baix Llobregat i Marta Comas, educadora social i antropòloga