La Trobada de nens i nenes dansaires de Badalona és una activitat impulsada i organitzada pels Mestres de Música d’Educació Infantil i Primària, amb el suport organitzatiu del CRP de Badalona, del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona en suport econòmic per a infraestructures i recursos humans. Des de fa ja moltes edicions hi col·laboren diverses entitats com Badalona Sardanista, l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, el ballet Sílvia Pallisera i el Club Joventut Badalona.
Coincidint amb les Festes de Maig de Badalona, durant tres dies, es reuneixen al Palau Olímpic de Badalona més de 5000 alumnes d’I3 a 4t curs de primària d’escoles i instituts escola de Badalona, per ensenyar a les famílies les danses populars i d’arreu del món que han anat practicant durant tot el curs.
Des dels Mestres de Música s’organitzen, diferents activitats al voltant de la dansa popular catalana i d’arreu del món. Aquesta experiència, en concret, consta de les fases següents:
- Sessions formatives per als/les mestres de música.
- Treball a l’aula al llarg del curs amb els nens i nenes d’educació infantil (des d’I3 a 4t de primària).
- Trobades entre els/les mestres de música de les escoles de Badalona, per intercanviar materials, crear propostes didàctiques, etc.
- Trobada dels nens i nenes dansaires al Palau Municipal d’Esports, a final de curs.
Els objectius que es pretenen aconseguir són aquests:
- Apropar la música als nens i les nenes mitjançant la dansa.
- Despertar la il·lusió i potenciar la responsabilitat dels nens i nenes per compartir una tasca col·lectiva amb altres escoles.
- Potenciar la coordinació psicomotriu dels infants i la seva relació amb l’espai.
- Promoure la interculturalitat a través del coneixement de danses d’arreu del món i tradicionals catalanes.
- Implicar diferents col·lectius en un mateix projecte: infants, mestres, especialistes de música


