II DiMaTPirineus a la Seu d’Urgell

El dissabte 15 d’abril va tenir lloc la segona edició del Dissabte Matemàtic Transfronterer dels Pirineus amb la participació de 40 alumnes i una vintena de professors de la Seu d’Urgell, Puigcerdà, Berga, Cervera, Font Romeu (França) i Andorra.

La jornada consta de xerrades i tallers de diferents temes matemàtics aplicats a altres disciplines per a alumnat de batxillerat i professorat de secundària. L’objectiu de l’activitat és mostrar la transversalitat de les matemàtiques i alguns dels reptes o línies d’investigació actuals als joves que encara han de triar estudis universitaris. Tanmateix s’ofereix l’oportunitat de gaudir d’aquests tipus de xerrades -tan nombroses a Barcelona- al professorat del territori.

Els tallers per als alumnes tenen format de concurs i participen per parelles. Enguany els premis han estat per a:

Taller Alumnes Centre
Fractals: models matemàtics de la natura
Berta Homs i Arnau Balasch INS Joan Brudieu
Nerea Pereiro i Andrés Rodríguez Escola Andorrana
Tot l’atzar del món (i el seu control) està en les successions de cares i creus
Mar Borges i Mònica Solé INS Joan Brudieu
Aleix Balagué i Francesc Canillo INS Joan Brudieu
Algunes aplicacions de l’àlgebra abstracta
Jordi Zanón i Bernat Camps Escola Andorrana
Cerni Roig i Biel Bosch Escola Andorrana

Aquesta activitat compta amb el finançament d’IDAPA, Govern d’Andorra i Servei Educatiu de l’Alt Urgell, amb la coordinació de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer i el suport de l’Institut d’Estudis Catalans.

L’activitat ha estat difosa per mitjans del territori com Pirineus Digital , Pirineus TV i RàdioSeu.

En el vídeo es mostren diferents moments de la jornada: