Sigues Altaveu!

El taller de ràdio i premsa aproxima a l’alumnat de secundària a la realitat del periodisme, els reptes derivats de la globalització i la digitalització i la realitat dels professionals perseguits/des a causa de la difusió de certes notícies i dades.

L’objectiu del taller és conèixer aspectes clau sobre el desenvolupament d’un programa de ràdio o d’una publicació de premsa i ser capaç de generar una comunicació efectiva i rigorosa, tenint en compte els públics i aprofitant els recursos digitals.

El taller s’estructura en dues fases, que es focalitzen en la descoberta, el pensament crític i la creativitat amb l’objectiu de generar una experiència educativa que situï l’alumnat en la realitat del periodisme rigorós d’avantguarda.

Guia en PDF

El PEN Català fa anys que promou diverses activitats centrades en la defensa dels drets humans i la llibertat d’expressió. Des de l’any 2006 coordina el Programa Escriptor Acollit, que té com a finalitat acollir durant un període de dos anys un escriptor o escriptora amenaçat, perseguit o amb risc de ser empresonat a conseqüència dels seus escrits. En el marc d’aquest programa s’han realitzat diversos tallers i trobades, principalment a instituts, amb la finalitat de donar a conèixer i sensibilitzar sobre la situació que pateixen els escriptors i escriptores perseguits. Aquesta és la guia didàctica amb les propostes d’activitats per portar a terme a l’aula.