Projecte “Bodi”

Guia didàctica que conté 15 activitats pensades per abordar la diversitat durant els primers anys de la vida escolar, amb l’objectiu de generar espais d’aprenentatge inclusius, en els quals la diversitat de formes de ser i de fer s’entengui com un valor a fomentar des de les primeres edats.

Les temàtiques tractades són: relacions intergrupals, estereotips i prejudicis, gèneres i sexualitats, estructures familiars, comportament no verbal, salut i cos.

Quin impacte tenen les diferències culturals en les vides dels nens i nenes? Podem parlar de prejudicis i estereotips en edats primerenques? En cas afirmatiu, de quina manera interfereixen en el desenvolupament educatiu? Quina influència tenen les pràctiques culturals en les interaccions entre els professionals de l’educació infantil, les famílies i
els nens i nenes? Quina forma té la diversitat en primera infància, i com s’ha d’abordar i ensenyar?

Amb l’objectiu de donar resposta a aquestes qüestions es va implementar el projecte BODI: Diversitat cultural, cossos, gèneres i salut en l’educació infantil.

 

Aquesta guia pot ser utilitzada per qualsevol persona —famílies, personal educatiu, professionals del temps lliure, responsables de polítiques d’infància, entre d’altres— per generar espais d’aprenentatge inclusius, en els quals la diversitat de formes de ser i fer s’entengui com un valor a fomentar des de les primeres edats.

Aquesta guia ofereix el suport necessari per fomentar que els nens i nenes se sentin lliures de ser ells i elles mateixos/es, de parlar, de tenir cura de ells i elles mateixos/es i dels/les altres.