Pantalles addictives

Infants, adolescents i joves sobreexposats a les pantalles: un risc que els pot generar addicció

Molts experts estan advertint d’una epidèmia que amenaça als nens i nenes, adolescents i joves. Cada cop hi ha més estudis concloents que afirmen que l’ús abusiu de les pantalles de mòbil  tauletes i ordinadors pot provocar seriosos riscos d’addicció i/o males pràctiques.

Cal tenir en compte que per fer un bon acompanyament dels menors, els adults necessitem adquirir una actitud proactiva per conèixer les tecnologies que existeixen,  què ofereixen, quins beneficis aporten, i al mateix temps els possibles riscos i perills que comporten.

Perill d’addicció

Les pantalles de mòbils, ordinadors o televisió s’han fet imprescindibles en les nostres vides, i més encara durant la pandèmia. Però no sempre és fàcil traçar la frontera que separa l’ús de l’abús, sobretot entre els més joves. Les dades oficials diuen que un 18% d’adolescents amb edats entre 14 i 18 anys les utilitzen de forma abusiva, amb risc de caure en l’addicció.

Els nens, els adolescents i els joves moltes vegades quan tenen problemes es refugien en la tecnologia i s’hi acaben fent addictes. Els problemes es manifesten en forma de fracàs escolar, aïllament, baixa autoestima o fins i tot, en alguns casos, agressions. En diversos hospitals ja hi ha unitats per tractar aquest tipus d’addiccions en adolescents.

www.rtve.es/alacarta/videos/informe-semanal/peligro-adiccion/5805676/