La família, la millor escola

Material didàctic del Programa ‘La família, la millor escola’ té l’objectiu de millorar les competències de criança i habilitats de les famílies participants, així com d’aconseguir que s’impliquin eficaçment en la construcció d’una dinàmica familiar positiva. El programa s’adreça a familiars d’infants i adolescents de 2 a 17 anys.

L’àmbit familiar conté una dimensió pública per la seva contribució a formar la ciutadania, i a mantenir l’estructura, la cohesió i la convivència social. Aquesta dimensió pública que adquireix la família ha portat el Parlament Europeu i el
Consell d’Europa1 a formular recomanacions als estats membres que estimulin mesures de suport a les famílies.

Es tracta d’un recurs dirigit als professionals que treballen en la intervenció i orientació familiar, des del personal sanitari i dels serveis socials fins a les associacions de barri, les institucions educatives, de protecció a la infància, de l’àmbit del lleure i els serveis educatius, entre d’altres.